طرح درس علوم چشم وساختار و بيماريهاي آن
|
طرح درس علوم |
عنوان درس : حواس |
موضوع درس: چشم و ساختار و بيماريهاي آن |
| |
|
صفحات: ...- |
تاريخ اجرا: 15/9/85 |
مجري طرح |
| |
|
كلاس: علوم تجربي |
تعداد دانش آموزان: 30 نفر |
مدت تدريس: 90 دقيقه |
| |
|
فعاليت هاي پيش از تدريسي |
تدوين هدفهاي رفتاري |
فراگير پس از پايان درس قادر خواهد بود: 1. فراگير بتواند لايه هاي سازنده كره چشم را نام برده و ويژگي هاي هر لايه را توضيح دهد. 2. مسير عبور نور از چشم را توضيح دهد. 3. سلولهاي استوانه اي و مخروطي شبكيه را از نظر ظاهر و عملكرد با هم مقايسه كند. 4. مايعات كره چشم (لايه و ماده ي ژله مانند زجاجيه) را نام برده و نقش هر يك را تشخيص دهد. 5. مفهوم تطابق و چگونگي آن را شرح دهيد. 6. بيماريهاي چشم را نام برده، علت و راه اصلاح آن را بيان كند. |
| |
|
تعيين فضاي آموزشي |
كلاس درس (مجهز به سخت افزارهاي لازم براي استفاده از CD آموزشي) |
| ||
|
فعاليت هاي حين تدريس |
شيوه هاي تدريس |
مجموعه تركيبي از شيوه هاي فعال تدريس از جمله پرسش و پاسخ و ياران در يادگيري |
| |
|
وسايل كمك آموزشي |
CD هاي body work مولاژ چشم ، گچ و تابلوي آن |
زمان دقيقه | ||
|
ارزشيابي تشخيصي و آماده سازي |
سؤالهايي پرسيده مي شود: تعريف گيرنده حسي – انواع گيرنده حسي موجود در پوست ، تفاوت گيرنده هاي درد با ساير گيرنده ها، مقايسه محل استقرار گيرنده هاي حسي در نقاط مختلف پوست انواع گيرنده هاي اندام هاي داخلي بدن با ذكر محل و عمل آنها |
25 دقيقه | ||
|
ارائه درس جديد |
1. از صفحه ... تا ... به شكل انفرادي خوانده شود. 2. تشكيل گروه ها بوسيله فراگيران و بحث و گفتگو توسط فراگيران 3. نظارت معلم بر يادگيري گروه ها و رفع اشكال آنها 4. ارائه درس توسط سرگروه ها و ارزشيابي گروه |
40 دقيقه | ||
|
فعاليت هاي بعد از تدريس |
فعاليت هاي تكميلي |
جمع بندي مطالب توسط دبير و توضيحات تكميلي از روي CD و مولاژ |
| |
|
ارزشيابي تكويني |
پرسش از لايه هاي سازنده چشم از روي مولاژ ، توضيح خواستن از دانش آموزان در مورد محيط هاي شفاف چشم و توضيح كار هر يك ، سؤال در خصوص لكه زرد و نقطه كور |
15 دقيقه | ||
|
تعيين تكليف |
1. تحقيق در مورد بيماري كورنگي و انواع آن 2. تهيه چشم گوساله براي تشريح |
5 دقيقه | ||
سلام دوستان عزیز،دانش آموزان گرامی و اولیای محترم :