درس دوم علوم سوم
درس 2 :: خوراکی ها / جواب فعالیت صفحه ۱۴ علوم سوم / مقایسه صفحه ۱۵ علوم سوم جواب گفت و گو صفحه ۱۶ علوم سوم جواب گفت و گو صفحه ۱۷ علوم سوم جواب فعالیت صفحه ۱۸ علوم سوم
جواب فعالیت صفحه ۱۴ علوم سوم
📘 در گروه خود فهرستی از خوراکیهایی که در یک روز مصرف میکنید، تهیه کنید و در جدول بنویسید.
| صبحانه | نان، پنیر، عسل، کره، خامه، شیر و … |
| نهار | برنج ، گوشت، ماست، سبزی و … |
| شام | سوپ، ماکارونی، کتلت، سالاد و … |
مقایسه صفحه ۱۵ علوم سوم
📘 فهرستی را که در فعالیت صفحه ی قبل تهیه کردید با جدول گروههای مواد غذایی مقایسه کنید.
فهرست شما شامل کدام گروههای مواد غذایی میشود؟
پاسخ: گروه لبنیات و انواع گوشتها، گروه نان و برنج و ماکارونی، گروه چربیها، گروه سبزیها و میوه

جواب ایستگاه فکر صفحه ۱۵ علوم سوم
📘 با بررسی خوراکیهای روزانهی خود، نام خوراکیهایی را بنویسید که خوردن آنها برای سلامتی ما مناسب نیست.
پاسخ: -پفک
-غذاهای آماده و سریع پخت
-آبمیوههای صنعتی و مصنوعی
-چیپس
-سوسیس
جواب گفت و گو صفحه ۱۵ علوم سوم
📘میدانید که آش رشته یکی از غذاهای ایرانی است. برای پختن این غذا از کدام گروههای مواد غذایی استفاده میشود؟
پاسخ: حبوبات (نخود، لوبیا، عدس)، لبنیات (کشک)، سبزیها (سبزی آش، پیاز، نعناع خشک)،چربیها (روغن با نعناع، پیاز سرخ شده)، رشته (از آرد گندم تهیه میشود.)
جواب گفت و گو صفحه ۱۶ علوم سوم
📘برخی از خوراکیها مواد نگهدارنده و افزودنیهای مجاز دارند. در گروه خود فهرست خوراکیهای بستهبندی شدهای را که مصرف میکنید، بنویسید. نوشته های روی بسته بندی آنها را بررسی و مشخص کنید کدام خوراکیها مواد نگهدارنده و افزودنیهای مجاز دارند. دربارهی نقشی که این مواد در تهیهی خوراکیها دارند، با معلم خود گفت و گو کنید.
پاسخ: مواد نگهدارنده باعث ماندگاری بیشتر خوراکیها میشود.
جواب گفت و گو صفحه 17 علوم سوم
📘 با همکلاسیهای خود در مورد محل و شرایط مناسب نگهداری انواع غذاها گفت و گو کنید و آن را به کلاس گزارش دهید.
پاسخ: – چربیها باید در ظرفهایی با در بسته نگهداری شوند.
– گوشت، ماهی، باید در جای خیلی سرد نگهداری شوند.
– تخممرغ، لبنیات، سبزیها و میوهها در جای خشک و خنک مانند یخچال نگهداری شوند.
– حبوبات، بیسکویت، ماکارونی، نان و برنج باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.
سلام دوستان عزیز،دانش آموزان گرامی و اولیای محترم :